Ny generation fastighetsvärmepumpar – IVT:s stora nyhet på mässan

Av IVT, 17 mars 2015

IVT_Geo_pump_pressIVT Värmepumpar, med komplett fastighetsavdelning, har fått tillökning – fastighetsvärmepumpen IVT Geo. I morgon, onsdag, visas den för första gången på Fastighetsmässan i Stockholm.
–Vi har skapat en värmepump med högre prestanda än någonting annat som finns på marknaden, säger Mikael Wihlborg, försäljningschef IVT Fastighets-värmepumpar.

IVT Värmepumpar har i över 30 år utfört värmepumpinstallationer i allt från stora slott och idrottsarenor till butikslokaler och hyreshus. När årets Fastighetsmässa i Stockholm drar i gång visar företaget sitt senaste tillskott – en av marknadens mest flexibla värmepumpar tillsammans med kompletta systemlösningar för fastigheter.

– IVT Geo har en unik konstruktion som maximerar kostnadsbesparingen. Den bygger både på ny forskning och vår erfarenhet som Sveriges ledande leverantör av värmepumpar för fastigheter, säger Mikael Wihlborg.

Den nya fastighetsvärmepumpen finns i åtta olika effektstorlekar, vilket gör att den kan anpassas till de exakta behoven i en fastighet. Chassit går att få både som liggande och stående. Det gör installationen enkel och smidig.

– Den nya fastighetsvärmepumpen är utrustad med en helt ny teknik som ger värme och varmvatten till lägsta möjliga kostnad. Genom att du betalar för precis det du behöver blir din investeringskostnad lägre och besparingen högre, säger Mikael Wihlborg.

Fastighetsmässan 2015 pågår den 18 och 19 mars i Kista, Stockholm.

För mer information, kontakta:
Mikael Wihlborg, försäljningschef IVT Fastighetsvärmepumpar,
tel 070 386 49 60 eller Mikael Wihlborg.

Intresseområden: Att välja värmepump , Byta till värmepump , Miljö

IVT

Vi leder utvecklingen av värmepumpar som är snälla mot miljön.

Författare