Vanliga frågor och svar
Välj katergori eller sök på nyckelord typ K30, återställa, anslutning.
Ingenting hittades med din filtrering. Testa ett annat nyckelord.
Detta hittades med din filtrering:
Var kan jag ladda ned appen?
Appen finns i App Store och i Google Play Store.
Vilka operativsystem stöds?
Vi stödjer iOS11 och nyare samt Android 6.0 och nyare.
Kan jag använda appen på en surfplatta?
Varför måste jag logga in och skapa konto?
Kan andra medlemmar i min familj få åtkomst till samma system?
Jag är nyinflyttad. Hur kan jag ta bort tidigare ägares åtkomst till min Gateway?
Vilka produkter är kompatibla med appen?
Luft/luftvärmepumparna i Aero-serien. Bergvärmepumparna Geo 500 (tillverkade efter 2022) och Geo 600. Luft/vattenvärmepumparna AirX 400/AirX 400-S (Tillverkade efter 2022) samt nya AirSplit 300.
Jag kan inte hitta min enhet?
Var hittar jag QR-koden?
Kan jag använda WPS för att ansluta min produkt till min WLAN-router?
Vad betyder WPS och hur vet jag om min router har stöd för WPS?
Finns det någon annan möjlighet förutom WPS för att ansluta min apparat till hemmanätverket?
Hur lägger jag till mer än en enhet?
Hur kan jag radera enheter från mitt konto?
Hur ändrar jag språk i appen?
Kan jag anpassa huvudskärmen?
Hur kan jag uppdatera uppgifterna på huvudskärmen?
Hur kan jag byta ort i väderområdet?
Varifrån kommer utetemperaturen?
Jag ser plötsligt ändringar som jag inte gjort?
Hur återställer jag wifi-modulen/K30 till fabriksinställningarna?
Jag har en ny router. Hur ansluter jag min värmepump till den nya routern?
Mitt WLAN hemma fungerar inte. Kan jag fortfarande manövrera mina enheter?
Vi har haft strömavbrott. Påverkar det på något vis?
I väderområdet står det att det är något som inte stämmer med mina enheter. Vad ska jag göra?
Vad kan jag göra när mina enheter inte längre går att nå?
Jag kan inte se något ljus på wifi-modulen/K30. Vad ska jag göra?
Jag kan inte få de senaste funktionerna som finns om appen i app-butiken?
Var finns QR-koden?
Vad kan jag göra när värmepumpen inte går att nå?
För att kontrollera anslutningsstatusen måste du titta på lysdioden på inomhusenheten. Om lysdioden lyser konstant grönt, är anslutningen korrekt uppsatt, systemet tar bara några minuter att reagera.
Om lysdioden är släckt är anslutningen bruten. Möjliga lösningar för att återupprätta anslutningen är att stänga av värmepumpenn och slå på den igen eller att kontrollera routerns internetuppkoppling.